Sabra
GT4866 (23/12/2008
)
Terug
Erik
V.
Bijna
rijvaardig
|
|
|
|
Het eerste wat ons opvalt aan deze auto zijn de
chromé randen van de lenskapjes. Nooit gezien. Er is nog ergens een
filmpje van één van de eerste Sabra's op de show in New York Moeten we
nog eens bekijken. Maar ja, doorheen de jaren zijn er zoveel
veranderingen aangebracht. Zou dit een "Belgische" optie
geweest zijn? Had garage Majestic een werknemer die goed was in
koperslagen? Zij leverden de auto's in ieder geval in andere dan de
standaardkleuren. Dit is duidelijk speciaal voor een Sabra gemaakt.
Als Luc Meuwis zijn lenskapjes klaar krijgt dacht ik van alleszins te
proberen de rand rond de lamp langs de binnenzijde in "chroom"
te spuiten. Maar de andere randjes mogen dat blijkbaar ook hebben! |
|
|
Links zeker en vast een staaltje huisvlijt, maar netjes
gedaan - en steviger en roestvrij.
Rechts: Dat is anders dan we gewoon zijn... ik zou
zeggen Cortina, of een andere Engelse Ford.
Deze motor is iets compacter (korter) dan we kennen, maar netjes gedaan:
zeker een oplossing voor iemand die zijn motor onherstelbaar ruineert.
We zouden moeten kunnen uitvinden welke motor dit is. Alleszins een goed
alternatief.
Vering, radiator, koelventilator enz. allemaal origineel: mooi. |
|
|
Alternator: beter. Dubbele Weber, ja met die motor kan
je een spaghetti-uitlaat monteren. Electrische benzinepomp |
Bij de voetsteun passagier zien we nog een stukje
originele binnenbekleding. Hebben ze daar een nieuw stuk tunnel gemaakt?
Netjes gedaan, maar waarom dan dat stuk versnellingsbak met de pook, dat
erboven uitsteekt? Of zit daar een overbrenging naar een
stuurschakelende versnellingsbak? Mistlichtknopje vind ik lelijk... maar
ja, dat MOEST een oranje lichtje zijn en wat doe je dan?? |
|
|
Achterbumpers zijn bij de chromeur: inderdaad is de
auto mooier als ze er op staan. |
For the record: het echte chassisnummer stemt overeen. |
|
|
Zou denken: een paar dagen werk, en hij kan de straat
op. Binnen nog wel wat werk, maar of dat belangrijk is? |
Moeilijk zo na te kijken, maar ophanging en
stuurinrichting lijken OK, dus rijden maar. |
|