| | Sabra
S200188 (23.12.2008
)Vorige pagina)
Lieven
De Vuyst
0AA-112
Dus een door Reliant geassembleerde Sabra, die toch in België
geraakte? In ieder geval links gestuurd. De eerste Belgische GT op onze
site.
Prachtig toch, als je de foto spiegelt staat hij terug in
Engeland.
en
frontaal:
01/08/2005 eindelijk een bezoekje gebracht aan Lieven. Zijn auto
staat alweer enige tijd stil - iets met de koppeling.
Maar het was een interessant kijk-bezoekje:
Zijn de (Amerikaanse) kopers hier bedrogen? Ze
denken een Haifa-auto te kopen maar deze auto is helemaal in
Tamworth gemaakt. Ik verwachtte hier de Engelse VIN-plates.
Niet dat het verschil maakt, maar waarom zetten ze een Haifa-plate in
een in UK gemaakte auto? Wat is de precieze juridische verhouding
tussen haifa en Tamworth?
|
Mooie lijn - en reeds de ronde spatborden met rand.
|
Opmerkelijk, hadden we nog nooit gezien: een vlak
dashboard zonder "kussentje" het 'Sabra'-opschrift gelijkt
zeer sterk op het 'Sabre'-opschrift: hebben ze dus hermaakt in Israel -
net als het dashboard - vanaf 48xx??.
|
Stuur en metertjes blijkbaar minder ogirineel, merk het
rode verbredingkje van de deur: Engels.
|
En een "Engelse" deur, binnenbekleding loopt
door tot tegen het venster, met verbreding en smaller dashboard, wanneer
zouden ze hier "overgeschakeld" zijn?
|
Hier is wel wat veranderd, de ZF-bakken zijn het
probleem, daar zouden ze nog eens een serie van moeten maken.
|
Niet-afsluitbare dop, vermoedelijk origineel, de
afsluitbare kwamen maar met de 48xx-serie zouden we kunnen denken, kan
nog wel beter uitgezocht worden
|
Ready for the road, dat karretje zou terug moeten
gaan bollen, en hiervoor is zelfs geen zomerweer vereist.
|
En zo zag hij er dertig jaar geleden uit: foto André Delouvroy. |
|
|
|