M_Reparaties - M_Repairs (24.05.2008 ) Probleem M: Brake master cylinder 1 Demontage van de master cylinder. De bovenste van de twee bevestigingsschroeven is moeilijker te breiken . Best 1/2" dop op een soort schroevendraaier plaatsen.
2 De zuiger vrijmaken door de circlips te
verwijderen die onder de stofkap zit.De zuiger eruit halen door gewoon
op het werkvlak te kloppen met de hele master cylinder.Of perslucht via
het remleidinggaatje en het reservoir goed afsluiten met de hand.
3 De
zuiger ( Eng plunger) demonteren. Dit kan door de sterke veer in te drukken
zodat een ruimte vrijkomt op een soort huls en met een schroevendraaier
het lipje op de hus naar boven te bewegen zodat de huls loskomt. Het geheel
is dan vrij.Dan kan het kleine asje verwijderd worden door dit uit het
centrum via een grotere opening los te maken.ZIE DE FOTO.
4 De twee nieuwe rubberen dichtingen plaatsen op
de juiste manier. Kijk naar demontage of op folder bij
revisiekit.
5 Zuiger terug monteren.
6 De master cylinder volledig zuiver maken met
DOT 4 Remvloeistof.Eventueel lichtjes opschuren. Ik gebruikte zelfs geen
ultrafijn schuurpapier maar een gebruikt nylon keukensponsje + remolie.
Werkte perfect en geen krasje.
7 Remolie in het zuigergedeelte van de
master cylinder gieten en de zuiger zachtjes terugplaatsen.
8 Rubbervet aan de circlips uitsparing doen en
achter de stofkap.
9 de master cylinder monteren
10 de remmen ontluchten , te beginnen met het
wiel het verst verwijderd van de master cylinder.
Revisiesetje: zie foto
M Master cylinders for Clutch and Brake Explanation: Some (Tamworth-made) Sabras - ? Sabres are made with as Geoff Cooper calls it "non-reservoir"-Clucht and brak master cylinders. Geoff found a Girling man that sells them: I have sent the pictures to my supplier of hydraulic parts and
he confirms that they are Girling. He can supply the parts. Jacques supplied us with a nice overview of the lengths of the brake pipes: and why not add pictures of the flexible hoses
Mail me if you have add ons: Contact |